Pełna kontrola nad produkcją
18 listopada 2025 (wtorek)
start godz.11:00
MES Traceability w branży FMCG
WEBINAR
O webinarze:
W branży dóbr szybkozbywalnych (FMCG) pełna identyfikowalność produktu to już nie tylko przewaga konkurencyjna, ale coraz częściej standardowe oczekiwanie i wymóg prawny. Klienci kładą nacisk na transparentność, a producenci potrzebują narzędzi, które pozwalają utrzymać kontrolę nad każdym etapem wytwarzania i szybko reagować na wszelkie niezgodności. Ręczne prowadzenie dokumentacji i tradycyjne arkusze kalkulacyjne to zdecydowanie za mało, aby tym wymaganiom sprostać. Również systemy takie jak ERP, WMS czy SCADA, choć zapewniają nieocenione dane, nie dają pełnego wglądu w historię powstania danego wyrobu.
Narzędziem, które scala dane z różnych źródeł tworząc szczegółową mapę całego procesu produkcyjnego są systemy klasy MES (Manufacturing Execution System). Pozwalają one na odtworzenie pełnej „genealogii produktu”: od przyjęcia surowca od dostawców, przez wszystkie operacje technologiczne, aż po gotowy wyrób trafiający do odbiorcy. Dzięki temu można znaleźć źródło ewentualnych problemów na produkcji, jak i zidentyfikować gdzie trafiły wyroby z danej partii już po opuszczeniu zakładu. W efekcie zyskujemy nie tylko zgodność z regulacjami, ale przede wszystkim większą efektywność, lepszą jakość, bezpieczeństwo i transparentność procesu.
Traceability w FMCG to dziś nie tylko wymóg regulacyjny. To filar zaufania konsumentów.
Podczas nadchodzącego webinaru:
Pokażemy jak system MES z modułem traceability pozwala śledzić drogę produktu „od surowca do klienta”.
Omówimy najczęstsze wyzwania – począwszy od braku integracji systemów IT, aż po awaryjne wycofania partii.
Eksperci, którzy wystąpią podczas webinaru:
Michał Zieliński
Członek Zarządu, Head of Product
ImFactory
Paweł Firek
Business Development Manager | CEE
ImFactory
Przemysław Ozga
Redaktor naczelny
Production Manager
Dla kogo skierowany jest ten webinar?
Powitanie - Przemysław Ozga, Production Manager (5 min)
Program webinaru (90 min):
Wprowadzenie – Paweł Firek, ImFactory (20 - 25 min)
Otwarcie wydarzenia i wprowadzenie w tematykę webinaru, przedstawienie prelegentów.
Panel Q&A – moderuje Przemysław Ozga, Production Manager (15 min)
Panel pytań i odpowiedzi z ekspertami.
Zaprezentowanie możliwości systemu AVEVA MES z modułem traceablity, który pozwala kompleksowo śledzić drogę produktu „od surowca do klienta”.
Pokaz produktu – Michał Zieliński, ImFactory (20 min)
Prezentacja firmy OnlyBio Life oraz biznesowa opowieść o wdrożeniu AVEVA MES. Uczestnicy poznają specyfikę pracy w zakładzie z branży FMCG, stojące przed nim wyzwania oraz potrzeby, które doprowadziły do decyzji o digitalizacji procesu.
Case study – Tomasz Masełko, OnlyBio Life (20 - 25 min)
5 powodów dlaczego warto wziąć udział:
Dowiesz się,
jak wdrożyć traceability
i uniknąć chaosu – dzięki strategiom, które porządkują procesy.
Zobaczysz korzyści,
jakie daje standaryzacja procesów – i jak przekłada się na szybsze spełnianie wymogów prawnych i audytowych w branży FMCG.
Poznasz firmy,
które oszczędziły na wdrożeniu traceability – m.in. przez skrócenie czasu reakcji na kryzysy jakościowe.
Odkryjesz,
jak traceability buduje kulturę transparentności
i ciągłego doskonalenia – podstawy udanej, cyfrowej transformacji.
Przekonasz się,
że traceability to nie koszt IT – to przede wszystkim inwestycja w rozwój biznesu, która umożliwia współpracę z większymi klientami i wchodzenie na bardziej wymagające rynki.
Zarejestruj się!
Dołącz do uczestników webinaru!
Spotkaj się z ekspertami
Już 18 listopada o godzinie 11:00
Wypełnij formularz rejestracyjny.
Otrzymasz na podany adres mailowy potwierdzenie rejestracji i informacje organizacyjne, a także
LINK do wydarzenia ONLINE.
Wydarzenie rozpocznie się za:
Kontakt
Monika Grenda - Krakowiak
Project Manager
Przemysław Ozga
Redaktor naczelny
Kontakt z partnerami biznesowymi
edyta.kanikowska@production-manager.pl
+48 536 204 070
Edyta Kanikowska
Brand Manager
Kontakt z partnerami biznesowymi
patryk.pawlowski@production-manager.pl
+48 575 034 799
Patryk Pawłowski
Brand Manager