Zdrowy Gen Transformacji
ONLINE
1 i 2 grudnia
OSTATNIA SZANSA NA DOŁĄCZENIE DO WYDARZENIA
DO KOŃCA KONFERENCJI POZOSTAŁO:
Konferencja będzie traktowała o transformacyjnym modelu biznesowym i zwiększaniu stopnia adaptacji organizacji produkcyjnych do nieprzewidywalnych warunków rynkowych.
Pokażemy jak zbudować transparentną, uczącą się firmę i fabrykę, opartą z jednej strony na nieustannym doskonaleniu, z drugiej na transformacji cyfrowej i technologicznej, automatyzującej powtarzalne czynności (robotyka, CNC, RPA, uczenie maszynowe) i strukturyzującej dane (ERP, chmura, algorytmy, SI, MES, konwergencja OT i IT).
Organizacje produkcyjne nie umiejące ewoluować, przy jednoczesnym utrzymaniu kosztów i zwiększeniu efektywności, utracą swoją konkurencyjność.
Jak więc minimalizować niepokój związany z nieustanną transformacją i ze zmian uczynić swoje naturalne środowisko?
Jak sprawić, by transformacja stałą się elementem polityki motywacyjnej w przedsiębiorstwie?
O KONFERENCJI
DO KOŃCA KONFERENCJI POZOSTAŁO:
I DZIEŃ KONFERENCJI
DO KOŃCA KONFERENCJI POZOSTAŁO:
II DZIEŃ KONFERENCJI
PROGRAM KONFERENCJI
DZIEŃ I
Automatyzacja i robotyzacja produkcji –
10 kroków do skutecznego wdrożenia nowoczesnej technologii w fabryce
Przyszłość przemysłu opiera się na współpracy. W dobie czwartej rewolucji przemysłowej dotyczy to już nie tylko ludzi,
ale i maszyn. Podczas prezentacji podejmiemy próbę odpowiedzi na pytania, które nurtują dziś wielu przedsiębiorców, m.in.
jak wejść na drogę inwestycji w nowoczesne technologie,
jak zapewnić szybki zwrot kapitału i jak dobrze przygotować pracowników do interakcji z robotami. Bazując na doświadczeniu, które firma FANUC zdobywa od ponad sześciu dekad, przyjrzymy się możliwościom wykorzystania inteligencji robotów przemysłowych w celu lepszego planowania produkcji, poprawy produktywności, a także zrównoważonego zarządzania zasobami i kompetencjami pracowniczymi.
Jędrzej Kowalczyk,
prezes zarządu,
FANUC Polska
Mateusz Amroziński
Senior Technical Specialist
FANUC Polska
10:30 - 11:00
Transformacja – wypadkowa kryzysu czy element biznesowego genotypu?
Zarządzanie zmianą w firmach z perspektywy doświadczeń organizacji przedsiębiorców.
Pandemia okazała się dla firm prawdziwym testem sprawności działania. Lockdown, konieczność dostosowania do bardzo trudnych warunków funkcjonowania, zarządzanie w warunkach niepełnej informacji, mnogość i tempo wprowadzanych przez rząd i parlament zmian legislacyjnych mogły przyprawić o zawrót głowy niejednego weterana menedżerskiej sztuki adaptacji w biznesie. Kryzys
to doskonała szansa na rozwój - przyspiesza zapoczątkowane
w organizacji zmiany albo je wymusza. Ale czy transformacja
to wyłącznie wypadkowa kryzysu? Wszak praca zdalna
to nie wynalazek pandemicznych realiów, a transformacja cyfrowa przedsiębiorstw to nie rezultat tegorocznego gospodarczego tąpnięcia, lecz proces obserwowany już wcześniej, w latach ekonomicznej prosperity. Lockdown stał się katalizatorem, który jedynie przyspieszył tempo zmian: technologicznych, prawnych, ekonomicznych, organizacyjnych, stanowiących nieodłączny element kodu genetycznego każdej rozwijającej się firmy.
Maciej Owczarek,
prezes zarządu BC Sp. z o.o., wiceprezes
BCC
11:00 - 11:20
Czy zdalne wdrożenie systemu klasy ERP to wciąż nierealne życzenie?
Błażej Migoń,
Product Manager,
BPSC
Jeszcze jakiś czas temu nikt z nas nie wyobrażał sobie, że praktycznie całe nasze życie przeniesie się do świata wirtualnego. Dziś nie tylko jesteśmy w stanie pracować zdalnie – przeprowadzać wstępne prezentacje, prowadzić negocjacje handlowe – potrafimy z powodzeniem wdrożyć i uruchomić system klasy ERP. Czy jakość i skuteczność działania pozostała na równie wysokim poziomie? W swoim wystąpieniu ekspert BPSC - Błażej Migoń postara się przedstawić różne perspektywy ewolucji cyfrowej i mentalnej oraz odpowie na pytanie, czy gen cyfrowej transformacji jest zdrowy i co może przynieść w dłuższej perspektywie.
11:20 - 11:40
PRZERWA NA KAWĘ
11:40 - 12:00
Rola lidera w procesie transformacji – przywództwo jako fundament efektywnej zmiany
Transformacja firmy to duże wyzwanie. Istotną rolę w tym procesie odbywają menadżerowie (liderzy). Umiejętność pogodzenia interesów klientów, firmy oraz pracowników jest kluczem do budowania fundamentów organizacji wysokoefektywnej. Na podstawie przykładów opowiemy jak przywództwo oraz dobór odpowiednich narzędzi może wspierać proces rozwoju przedsiębiorstwa.
Tomasz Bereźnicki,
partner zarządzający /
prezes zarządu,
DPC Polska
12:00 - 12:20
Produkować czy zarabiać.
Technologie, innowacje, narzędzia, systemy idee, strategie, ale czy jednak ostatecznie
i tak zawsze nie chodzi o to samo?
Czyli, jakie jest najważniejsze zadanie
każdej fabryki?
Spróbujemy odpowiedzieć na to pytanie. Okazuje się bowiem,
że każda fabryka ma w sumie taki sam cel. Wszystkie narzędzia, metodyki, wypracowane praktyki i pomysły jeśli nie realizują tego celu, to stają się tak naprawdę balastem.
Grzegorz Skowronek,
dyrektor handlowy,
IPOsystem
12:20 - 12:40
Behawioralne podejście do bezpieczeństwa pracy
i ochrony środowiska w Coca-Cola HBC Polska jako narzędzie w rozwoju „zrównoważonej” organizacji.
Podczas wystąpienia wyjaśnimy czym jest zrównoważona organizacja w znaczeniu Coca-Cola HBC oraz jakie długofalowe kierunki zostały przez nas obrane w zakresie dążenia do zrównoważonego rozwoju. Ponadto, omówimy w jaki sposób rozwijane przez Coca-Cola HBC podejście behawioralne wobec pracowników w zakresie bezpieczeństwa pracy i ochrony środowiska wpływa na realizację strategii i konkretnych celów biznesowych. Prześledzimy jak został zapoczątkowany program BBS&E (Behavioural based safety
and environment – bezpieczeństwo pracy i ochrona środowiska oparta na zrachowaniach), omówimy jego innowacyjne podejście w stosunku do połączenia dwóch różnych obszarów oraz budowania zaangażowania pracowników. Dodatkowo zaprezentujemy element angażowania dostawców usług logistycznych w ramach wdrożonego
i rozwijanego programu BBS&E.
Marcin Gołębiewski,
BU PL& BAL Health and Safety Manager
kierownik ds. BHP - BU Polska i kraje bałtyckie
Operational Sustainability Department
Coca-Cola HBC Polska
12:40 - 13:10
PROGRAM KONFERENCJI
DZIEŃ II
Człowiek jako DNA transformacji
w Inteligentną Fabrykę
O tym jak transformacja cyfrowa wygląda w praktyce, jak lider technologii automatyki przemysłowej wdraża we własnym zakładzie rozwiązania koncepcji
The Connected Enterprise. Mateusz będzie prezentował praktyczne wnioski
z kolejnych etapów i projektów. Będzie mówił o czym nie należy zapominać i o tym, jak niezmiernie ważne jest odpowiednie wykorzystanie potencjału pracowników, bo to właśnie ludzie wprowadzają rozwój technologiczny na zupełnie nowy poziom. Rockwell Automation wykorzystuje te doświadczenia, dzieli się nimi, by wspierać swoich klientów na drodze transformacji. Dzięki wykorzystaniu danych, uproszczeniu procesów tam, gdzie jest to najbardziej potrzebne, można nie tylko poprawić własne wyniki, ale zbudować elastyczną firmę i jej przewagę konkurencyjną, która pozwoli
na rozwój w przyszłości.
Mateusz Hanisz,
EMEA Build & Deploy Lead,
Digital Manufacturing & Innovation,
Rockwell Automation
10:00 - 10:30
Wykorzystanie siły zintegrowanego systemu w tworzeniu i zarządzaniu nowymi produktami.
Wykorzystanie zintegrowanego systemu jako mechanizmu pozwalającego na szybką reakcję związaną z oczekiwaniami klientów oraz potencjalnych klientów. Od oferty do dostawy. Prezentacja estymatora produktu jako rozwiązania minimalizującego ilość zaangażowanych zasobów organizacji, oraz pozwalająca na szybkie zaspokajanie potrzeb klientów,
a jednocześnie realizujące misję firmy. Prezentacja standardu oferowanego klientom przez firmę IFS.
Rafał Pierściński,
Solution Architect,
IFS
10:30 - 10:50
Pandemia COVID bodźcem do działania! Czyli transformacja przez dywersyfikację
Dawid Jaworski,
dyrektor zarządzający,
BTI Gumkowski
10:50 - 11:20
Czy Twoje narzędzia IT
nadążają za tempem zmian?
Technologiczny rozwój wciąż przyśpiesza. Rozwiązania, które wcześniej były wykorzystywane przez kilkanaście lat, dziś już w kilka lat stają się przestarzałe. Sytuacja z pandemią, która nas wszystkich zaskoczyła, wzmocni ten trend. Podejście do procesów biznesowych, obsługi produkcji, planowania, kontaktów z klientami, czy wreszcie zwykłej wydawałoby się, pracy biurowej właśnie jest wywracane do góry nogami
i definiowane na nowo. Programy, z których dziś Państwo korzystają mogą być niewystarczające. Nasz ekspert poprowadzi Państwa
przez zbiór narzędzi typu ERP, roboty software’owe, OCR’y oraz opowie
o tym jak dobór odpowiednich rozwiązań w obszarze IT może zwiększyć komfort prowadzenia działalności w trudniejszych czasach, pozwoli łatwiej i szybciej wprowadzić konieczne zmiany. Postaramy się pokazać jak dobre narzędzia mogą stać się elementami przewagi konkurencyjnej
i zmniejszyć negatywne skutki „biznesowych turbulencji”.
Piotr Krzysztoporski,
Vice Prezes, ERP & RPA Practice Director,
Mindbox SA
11:20 - 11:40
PRZERWA NA KAWĘ
11:40 - 12:00
Pilotaż vs wdrożenie - jak skutecznie poprowadzić implementację programu TWI
Wdrożenie programu TWI, jak i każdej metody usprawniającej procesy, wymaga odpowiedniego zaplanowania zarówno fazy pilotażowej, jak
i samego wdrożenia na całą organizację (roll-out).Różnica w podejściu między pilotażowym projektem a wdrożeniem jest diametralna. Podczas prelekcji zaprezentujemy na przykładzie praktycznym wdrożenia programu TWI zwinne podejście do zarządzania zmianą. Zmiana
ta doprowadziła do znaczącej poprawy kluczowych wskaźników efektywności KPI, ale co więcej przystosowała pracowników
do zmieniającej się rzeczywistości i nadała kierunek w stronę organizacji uczącej się.
Bartosz Misiurek,
PhD Sr Manager,
Global BTO Coach, Leader for Europe and India,
Cooper Standard
Kamil Muller,
Consultant TWI,
LeanTrix
Wiktor Wołoszczuk
Sr. Consultant TWI KATA,
LeanTrix
12:20 - 12:50
Elastyczność zarządzania zasobami ludzkimi w czasach niepewności gospodarczej.
Agnieszka Boguszewska,
Kierownik Rozwoju Biznesu,
The Adecco Group
Jakub Jaruga,
Key Account Manager,
The Adecco Group
Podczas wystąpienia przybliżymy warianty zarządzania zasobami ludzkimi dla sektora produkcyjnego. Na przykładzie aktualnej sytuacji związanej z pandemią Covid-19 opowiemy w jaki sposób organizacje utrzymały jakość i wydajność pomimo sporych absencji wśród pracowników. Wskażemy aktualne trendy i możliwe kierunki adaptacji do dynamicznie zmieniającego się otoczenia biznesowego oraz wskażemy kryteria doboru partnerów biznesowych w tym obszarze.
12:50 - 13:10
Wpływ transformacji na rynek pracy oczami pracowników i pracodawców. Kilka słów
o obecnej sytuacji, zmianach i nowych standardach na rynku pracy w branży przemysłowej. Słuchaj, rozmawiaj, mądrze zarządzaj i reaguj na zmiany.
Karolina Konik,
prezes Zarządu,
HR Wise
Rynek pracy w branży przemysłowej przechodzi prawdziwą rewolucję. Transformacja oznacza duże zmiany zarówno dla pracodawców, jak
i pracowników. Porozmawiamy o tym, co tak właściwie się zmieniło i jak dostosować się do aktualnej sytuacji, ponieważ sukces odniosą tylko Ci, którzy wykażą się refleksem i elastycznością. Omówimy możliwości działań oparte o budowanie stabilnych struktur kadrowych
i wykorzystanie potencjału zespołu. Poruszymy również temat nowych standardów rekrutacyjnych, a także metod komunikacji personalnej wewnątrz i na zewnątrz przedsiębiorstwa. Co więcej, odpowiemy
na pytanie, które obecnie zadaje sobie wiele firm - czy to dobry moment na rozwój pracowników i szkolenia zespołu?
13:40 - 14:00
PARTNERZY
PARTNER
STRATEGICZNY
CO ZYSKUJESZ BĘDĄC NA KONFERENCJI?
EKSPERCI I PRAKTYCY
Wysłuchasz najlepszych w swoich fachu praktyków i ekspertów, wskazujących innowacyjne drogi do digitalizacji łańcucha dostaw
Poznasz trendy jakie usprawniają i ulepszają logistykę oraz łańcuch dostaw
WIEDZA I BENCHMARKING
Możesz podyskutować z prelegentami, zadać im pytania, włączyć się do dyskusji panelowych
DYSKUSJE I ROZMOWY
Nawiążesz interesujące kontakty biznesowe i branżowe, które mogą zaowocować ciekawą i długotrwałą współpracą oraz mogą zainspirować do zmian i rozwoju
NETWORKING
PARTNERZY
PARTNERZY
MERYTORYCZNI
PARTNERZY
MEDIALNI
BEZPIECZEŃSTWO PODCZAS KONFERENCJI:
Zapewniamy odpowiednią ilość miejsc siedzących oraz zadbamy o zapewnienie dystansu pomiędzy uczestnikami - 1,5 m
zgodne z najnowszymi wytycznymi Ministerstwa Rozwoju i Głównego Inspektora Sanitarnego
Hotel, w którym odbywa się wydarzenie wyposażony jest w dozowniki z płynem do dezynfekcji rąk
Pomieszczenia, w których będzie odbywać się konferencja będą regularnie wietrzone a powierzchnie wspólne będą regularnie czyszczone
Weryfikacja uczestników odbędzie się bezdotykowo tj. w formie elektronicznej
Przerwy kawowe oraz lunch będą podane zgodnie z aktualnymi wymogami bezpieczeństwa
Dokonaj bezpłatnej rejestracji na wydarzenie!